财新传媒 财新传媒

阅读:0
听报道

Tears In Heaven(泪洒天堂)

                  ——纪念那逝去的生命


          Eric Clapton(艾利普顿)
 

 

Would you know my name

 If I saw you in heaven?

 Would you be the same

 If I saw you in heaven?

 I must be strong and carry on,

 Because I know I don't belong here in heaven.

 

 Would you hold my hand

 If I saw you in heaven?

 

Would you help me stand

 If I saw you in heaven?

 I'll find my way through night and day,

 Because I know I just can't stand here in heaven.

 

 Time can bring you down,

 Time can bend your knees,

 

 Time can break your heart.

 Have you begging please,

 Begging please.

 

 Beyond the door there's peace I'm sure

 And I know there'll be no more tears in heaven.

 

 Would you know my name

 If I saw you in heaven?

 Would you be the same

 If I saw you in heaven?

 I must be strong and carry on,

 Because I know I don't belong here in heaven.

 

 Because I know I don't belong here in heaven.

如果我在天堂和你见面,你还会记得我的名字吗? 
如果我在天堂与你重逢,我们还能像从前一样吗? 
我必须学会坚强,勇敢支持下去,因为我知道我还不属于天堂。 

如果我在天堂和你相遇,你愿意握住我的手吗? 
如果我在天堂与你再见,你愿意搀扶我起来吗? 
再给我一些日子,我会找到我的方向,因为我知道我还不属于天堂。

时间能让你倒下,时间能让你屈膝,时间能伤了你的心, 
你还是会一直向上天祈求喜悦。 

在那扇门后,我相信是块和平的乐土, 
于是我知道,我将不再泪洒天堂! 

如果我在天堂和你见面,你还会记得我的名字吗? 
如果我在天堂与你重逢,我们还能像从前一样吗? 
我必须学会坚强,勇敢支持下去,因为我知道我还不属于天堂。

话题:



0

推荐

谭娟

谭娟

142篇文章 6年前更新

毕业于中国传媒大学,15年出版传媒工作经历,曾任职财新网和以诺出版编辑,编辑过《爱的五种语言》《《佩顿的理想宠物》《加尔文与商业》等情感、教育和学术类书籍。曾经的科幻爱好者,现在的真理追寻者。 联系电话:13408506961 微信:tanjuanEnoch

文章